Royal Park Live
Algemeen & Praktisch
  • Wat is Royal Park Live?

    Royal Park Live is een reeks koninklijke zomeravondconcerten op een bijzonder locatie: de tuin van Paleis Soestdijk te Baarn.

    Sinds 2016 vinden hier concerten plaats in de eerste weken van juli. Zowel internationale als nationale artiesten beleven op Royal Park Live een bijzondere avonden in royale setting.

  • Wanneer is Royal Park Live?

    Royal Park Live 2020 vindt plaats in de eerste weken van juli. Welke artiesten op welke dagen spelen wordt tussen nu en april 2020 bekendgemaakt.

  • Wat is het tijdschema?

    De tijdschema's staan weergegeven op de concertpagina van het concert in kwestie.

  • Tassenbeleid

    Het is niet toegestaan grote tassen mee te nemen naar het concert. Tassen van formaat van maximaal A4 en circa 10 cm dik zijn wel toegestaan. Er zijn geen lockers aanwezig.

  • Zijn er lockers aanwezig?

    Er zijn geen lockers aanwezig, dus we raden af grote tassen mee te nemen. Bekijk hieronder wat wel en niet mag worden meegenomen.

  • Wat mag ik meenemen?

    — Petjes
    — Zonnebrand (max. 200 ml)
    — Non-professionele camera’s
    — Go Pro’s (zonder accessoires)
    — Aanstekers
    — Verrekijkers

  • Wat mag ik niet meenemen?

    — Paraplu’s
    — Eigen consumpties (eten en drinken)
    — Vuurwerk
    — Messen / wapens
    — Professionele camera’s (camera's met verwisselbare lens)
    — Selfie-sticks
    — Muziekinstrumenten
    — Action camera-accessoires
    — Professionele videoapparatuur
    — Stoelen / bankjes / krukjes / klapstoeltjes
    — Opblaaskussens
    — Huisdieren
    — Glas en blik

    Er zijn geen lockers aanwezig, dus we raden af grote tassen mee te nemen.

    Bij twijfelgevallen beslist de security aan de ingang of voorwerpen wel of niet mee naar binnen mogen. Zij hebben altijd het laatste woord.

  • Mogen plastic flesjes mee naar binnen?

    Ja, dat mag. Plastic flessen zonder dop mogen mee naar binnen zolang deze leeg zijn bij de ingang. Er zijn watertappunten beschikbaar bij de toiletten.

  • Wat nou als het regent?

    Paraplu's mogen niet mee het terrein op. Dit in verband met de veiligheid en om het zicht voor alle bezoekers te waarborgen.

  • Mogen kinderen mee?

    We hanteren als advies een minimum leeftijd van 18 jaar aan. Jongeren onder de 18 dienen begeleid te worden door een meerderjarige. Iedere bezoeker heeft een geldig toegangsbewijs nodig.

  • Kan ik het paleis van binnen bekijken?

    Ja, dat kan. Er is een beperkt aantal tickets beschikbaar. Tickets voor een paleisbezoek zijn eenvoudig online reserveren.

  • Tot hoe laat kan ik het terrein betreden?

    Dit kan vanaf openingstijd (kijk voor de specifieke tijd op de concertpagina op deze website van het concert in kwestie). Entree is doorlopend mogelijk tot aan het einde van het hoofdconcert.

  • Zijn er oordopjes verkrijgbaar?

    Ja, we bieden gehoorbescherming aan. Deze zijn verkrijgbaar aan alle barren en via speciale automaten op het terrein.

  • Ik ben iets verloren. Waar moet ik zijn voor de gevonden voorwerpen?

    Gevonden voorwerpen worden door de organisatie verzameld en later overhandigd aan de informatiebalie van Paleis Soestdijk.

    Naarmate het evenement nadert zullen wij hier de specifieke informatie en contactgegevens communiceren.

  • Huisregels

    Bij het betreden van de concertlocatie ga je akkoord met de huisregels van Royal Park Live. Deze zijn in te zien via de Contact-pagina.

  • Mijn vraag staat niet in deze lijst. Wat nu?

    Als het antwoord op jouw vraag niet te vinden is op deze website, neem dan contact met ons op via info@royalparklive.nl of via Facebook.

Concert Tickets
  • Waar kan ik tickets bestellen?

    Kaarten voor Royal Park Live zijn alleen verkrijgbaar via onze officiële website: royalparklive.nl.

    Koop geen tickets op websites zoals Viagogo, TopTicketShop, Budgetticket, Seatwave, Onlineticketshop, etc. Deze tickets zijn ongeldig en geven geen toegang tot het terrein. Daarnaast betaal je via deze websites – vaak onbewust – veel meer voor een toegangskaart dan de oorspronkelijke prijs.

    Kijk voor meer informatie over zwarthandel op www.weetwaarjekoopt.nl.

  • Welke tickets zijn er verkrijgbaar?

    Er zijn zowel staan- als zitplaatsen verkrijgbaar. Bij keuze voor een zitplaats krijg je automatisch de beste zitplaatsen naast elkaar op de door jouw gekozen tribune toegewezen.

    Er zijn ook tickets voor het mindervalidenpodium beschikbaar (let op: de capaciteit op dit platform is beperkt)

  • Is er een rolstoelplatform aanwezig?

    Ja, deze is aanwezig. Het rolstoelplatform staat direct naast de tribune en bied perfect zicht op het podium.

    Om van dit platform gebruik te mogen maken dien je een mindervalidenticket aan te schaffen. De capaciteit hiervoor is beperkt.

    Zowel de gebruiker van de rolstoel als de begeleider dienen een mindervalidenticket te bestellen.

  • Ik heb tickets gekocht, maar deze zijn niet bijgevoegd bij de bevestigingsmail

    Dat klopt, want tickets worden pas verstuurd wanneer deze gepersonaliseerd zijn. Je ontvangt een e-mail van Paylogic wanneer jouw tickets gepersonaliseerd kunnen worden.

  • Waarom moeten tickets gepersonaliseerd worden?

    Dit vragen wij om ervoor te zorgen dat bezoekers niet de dupe worden van zwarthandel. Het personaliseren van ieder ticket maakt het voor zwarthandelaren significant lastiger om een ticket op de zwarte markt door te verkopen.

    Een bijkomend voordeel is dat wij jou als bezoeker beter kunnen informeren over het concert.

    Het op naam zetten van tickets is verplicht en bij de entree wordt gecontroleerd of de naam op het ticket overeenkomt met het ID-bewijs.

  • Hoe gaat het personaliseren in zijn werk?

    Je ontvangt een e-mail van Paylogic wanneer jouw gekochte kaarten gepersonaliseerd kan worden.

    Voor het op naam zetten heb je deze gegevens nodig van alle personen: voornaam, achternaam, email-adres, geslacht en geboortedatum. Wanneer de tickets met succes op naam zijn gezet, worden de kaarten per e-mail naar je toe gestuurd.

    Het op naam zetten van tickets is verplicht en bij de entree wordt gecontroleerd of de naam op het ticket overeenkomt met het ID-bewijs.

  • Ik heb mijn ticket al gepersonaliseerd maar ben helaas verhinderd, wat nu?

    Het kan natuurlijk zijn dat je jouw tickets al gepersonaliseerd hebt, maar om wat voor reden (ziekte/verhindering) dan ook niet meer naar het concert kan. We hebben hiervoor een ‘naamwijzigingservice’ waarmee je reeds gepersonaliseerde tickets op een andere naam kunt zetten.

    De kosten voor deze service zijn €5,- per toegangskaart en kan tot 24 uur voor de show.

    Wanneer de naamwijzigingservice voor een concert actief is, zal de link naar de service genoemd worden op de Programma-pagina van het concert in kwestie.

  • Zijn er speciale tickets voor mindervaliden?

    Ja, er is een beperkt aantal kaarten voor het mindervalidenplatform beschikbaar. Het mindervalidenplatform bevindt zich links naast tribune C (zie plattegrond). Zowel de mindervalide bezoeker als de begeleider hebben een mindervalidenticket nodig om gebruik te maken van het platform.

  • Ik heb een andere vraag over tickets

    Staat het antwoord op jouw vraag over tickets niet op deze pagina? Neem dan contact op met Paylogic via customerservice.paylogic.nl

2022
  • Gaat Royal Park Live 2021 door?

    Met pijn in ons hart moeten we melden dat Royal Park Live verplaatst moet worden naar 2022. De langdurige onzekerheid met betrekking tot de maatregelen en regels voor evenementen maakt dat we deze beslissing moeten nemen.

    Kaartkopers zijn inmiddels geïnformeerd, tickets blijven geldig voor de nieuwe data in 2022 en er is uiteraard ook de mogelijkheid voor terugbetaling van tickets.

  • Krijgt mijn concert een nieuwe datum of wordt deze geannuleerd?

    Met pijn in ons hart moeten we melden dat Royal Park Live verplaatst moet worden naar 2022. De langdurige onzekerheid met betrekking tot de maatregelen en regels voor evenementen maakt dat we deze beslissing moeten nemen.

    Kaartkopers zijn inmiddels geïnformeerd, tickets blijven geldig voor de nieuwe data in 2022 en er is uiteraard ook de mogelijkheid voor terugbetaling van tickets.

  • Ik had kaarten gekocht voor de editie in 2020/2021, wat nu?

    Per concertdag is gekeken of het evenement opnieuw gepland kon worden in 2022. Veel van de artiesten hebben aangegeven in 2022 graag te willen spelen op Paleis Soestdijk.

    Alle hoofdkopers van de tickets zijn per e-mail op de hoogte gebracht van de ticket- en restitutiemogelijkheden.

  • Ik moet mijn kaarten nog personaliseren. Wat moet ik nu doen?

    De periode waarin jouw kaarten gepersonaliseerd kunnen worden is meeverhuisd naar de nieuwe datum van het concert in 2022.

    Zodra wij weten wat er met het/de concert(en) gaat gebeuren, stellen we de hoofdkopers van de tickets per e-mail op de hoogte van de ticket- en restitutiemogelijkheden.

  • Ik kan niet, wat nu?

    We hebben de hoofdkopers van alle tickets per e-mail op de hoogte gebracht van de ticket- en restitutiemogelijkheden.

  • Er staat dat mijn concert een nieuwe datum heeft of geannuleerd is, maar ik heb geen e-mail ontvangen. Wat nu?

    Wellicht dat de destijds verstuurde e-mail in het spamfilter van jouw inbox beland is. We verzoeken je hier een kijkje te nemen. De e-mail is verstuurd naar het e-mailadres waarmee de bestelling destijds geplaatst is.

    Als je nog steeds geen e-mail kan vinden, neem dan contact met ons op via info@royalparklive.nl. Beschrijf duidelijk om welk concert het gaat, wat jouw ordernummer is en met welk e-mailadres de bestelling geplaatst is. Wij streven ernaar je binnen enkele werkdagen van een antwoord te voorzien.

  • Ik heb mijn kaarten niet via royalparklive.nl gekocht, wat nu?

    Wij vragen vriendelijk contact op te nemen met de partij waar je de kaarten hebt aangeschaft.

Bereikbaarheid & Locatie
  • Wat is het adres van Royal Park Live?

    Het adres van Royal Park Live is Amsterdamsestraatweg 1, Baarn. Zet de navigatie uit wanneer je de verkeersborden “P ROYAL PARK” ziet. Volg te allen tijden de aanwijzingen van de verkeersregelaars op.

  • Zijn er parkeerplekken aanwezig?

    Ja er zijn parkeerplaatsen aanwezig, zowel in de vorm 'dichtbij' als 'regulier'. Met een Parkeerkaart Dichtbij parkeer je jouw auto op het terrein van het paleis. Met een reguliere parkeerkaart parkeer je jouw auto op 10 minuten lopen of (wanneer het parkeerterrein zich op verdere afstand bevindt) een korte rit met de pendelbus naar het paleis.

    Bestel een parkeerticket vooraf online. Zo ben je verzekerd van een parkeerplek.

    Houders van een mindervaliden-ticket kunnen parkeren nabij het paleis, hier dienen zij wel apart een reguliere parkeerkaart voor aan te schaffen. In de week voor het concert krijgen mindervaliden een e-mail toegestuurd met parkeerinstructies.

    De parkeerterreinen gaan iedere concertdag een uur open voordat de paleistuin haar deuren opent.

    Als er pendelbussen ingezet worden, rijden deze continu heen en weer tussen de verder gelegen parkeerterreinen en het paleis. Dit doen zij vanaf openingstijd tot 01:30 uur 's nachts.

  • Wat is de route naar Royal Park Live met de auto?

    Vanuit richting Utrecht/Almere (navigatie-adres: Soestdijkerweg 10, Den Dolder)

    Neem op de A27 de afrit 32 richting Bilthoven/Maartensdijk. Zet daarna de navigatie uit en volg de borden 'P Royal Park Live'.



    Vanuit richting Amersfoort/Amsterdam (navigatie-adres: Amsterdamsestraatweg 42, Baarn)

    Op de A1 neem je afrit 10 richting Soest. Zet daarna de navigatie uit en volg de borden 'P Royal Park Live'.



    Mindervaliden volgen de borden 'MIVA'. Zij kunnen met een mindervalidenticket in combinatie met een regulier parkeerticket parkeren op de mindervaliden-parking.

  • Is Royal Park Live bereikbaar met openbaar vervoer?

    Ja, Royal Park Live is goed met openbaar vervoer bereikbaar. We raden aan de auto te laten staan en met het OV te komen.

    Vanaf Station Baarn loop je in 25 minuten naar het terrein. Ook rijden er pendelbussen van en naar het paleis. Voor €2,- word je naar het terrein gebracht en na afloop weer teruggebracht naar het station. Kijk op ns.nl en 9292.nl voor de actuele reisinformatie.

    De pendelbussen rijden continu heen en weer tussen het station en het paleis, vanaf openingstijd tot 01:30 uur 's nachts.

  • Rijden er pendelbussen vanaf Station Baarn naar het Paleis?

    Ja, voor €2,00 brengt een pendelbus je naar de ingang van de paleistuin. Na afloop rijden deze pendelbussen ook weer terug naar Station Baarn.

    Deze rijden continu heen en weer tussen het station en het paleis. De bussen zullen rijden vanaf openingstijd tot 01:30 uur 's nachts.

  • Rijden de reguliere openbaar vervoer lijnen?

    Ja, lijn 70 rijdt volgens de dienstregeling. Het is mogelijk dat de route aangepast is, maar de normale halteplaatsen blijven in dienst.

  • Is er een Kiss & Ride aanwezig?

    Ja, hier kun je mensen ophalen en afzetten. De Kiss & Ride is gevestigd aan de overzijde van de paleistuin. Volg de borden 'Kiss & Ride'.

  • Kan een taxi mij afzetten bij het terrein?

    Ja, een taxi kan bezoekers afzetten bij de Kiss & Ride.

  • Is er een fietsenstalling aanwezig?

    Ja, deze is aanwezig. We raden buurtbewoners aan zoveel mogelijk op de fiets te komen. Je hebt geen last van files, je stalt uw fiets gratis op loopafstand van het terrein. Het is bovendien ook nog milieuvriendelijk.

  • Overnachten in de omgeving

    Op zoek naar een hotel in de omgeving? We kunnen Hilton Royal Parc Soestduinen aanbevelen.

    Dit Hilton Hotel is vernoemd naar Paleis Soestdijk en met de Royale kamers en het Koninklijke ontbijt kun je de volgende dag nog even heerlijk nagenieten.

  • Is er een mindervaliden parkeerplaats?

    Er zijn parkeerplekken voor mindervaliden beschikbaar. In het bestelproces van een ticket selecteer je een reguliere parkeerkaart.

    Je kunt dan met een mindervalidenticket in combinatie met een regulier parkeerticket parkeren op de 'mindervaliden-parking'.



    Vanuit richting Utrecht/Almere: neem op de A27 de afrit 32 richting Bilthoven/Maartensdijk. Zet daarna de navigatie uit en volg de borden 'CREW + GASTEN + MIVA'.

    Vanuit richting Amersfoort/Amsterdam: op de A1 neem je afrit 10 richting Soest. Zet daarna de navigatie uit en volg de borden 'CREW + GASTEN + MIVA'.

Eten & Drinken
  • Is er catering aanwezig?

    Natuurlijk zijn er op Royal Park Live voldoende eet- en drinkgelegenheden aanwezig. In de diverse foodtrucks vind je een verscheidenheid aan gerechten.

  • Kan ik met pin of cash betalen?

    Bij alle foodtrucks en barren wordt met munten afgerekend. Deze munten kun je aanschaffen bij de muntbalie op het terrein, en kunnen zowel cash als met pin worden afgerekend.

    Consumptiemunten kunnen weer terug ingeleverd worden. Dit kan alleen bij de muntenbalie op het terrein, tot uiterlijk 1 uur na afloop van het laatste concert van de dag.

  • Ik heb een allergie / medische reden die mijn dieet beperkt. Mag ik mijn eigen eten meenemen?

    Het meenemen van eigen consumpties is niet toegestaan, maar wanneer dankzij een allergie en/of medische reden jouw dieet gelimiteerd is, kan je in aanmerking komen voor een ontheffing.

    Stuur hiervoor vanaf 1 mei 2020 een e-mail naar info@royalparklive.nl met 'Ontheffing eigen consumpties' in de adresregel. Leg in de e-mail kort uit om welke reden je eigen consumpties mee moet nemen. Wij nemen alle aanvragen in behandeling en zullen per e-mail hierop antwoorden.

  • Geen alcohol onder de 18

    Op Royal Park Live zal er streng op worden toegezien dat er aan bezoekers onder de 18 geen drank wordt geschonken.

    Minderjarigen vanaf 18 jaar kunnen op het terrein op vertoon van hun legitimatie een polsbandje halen waarmee zij gerechtigd zijn om alcohol te drinken.

    Bij twijfel zal ook door barpersoneel om legitimatie worden gevraagd.